Hur reklamerar du din resa?
Här finns information om hur du reklamerar en resa som inte motsvarar dina förväntningar.
Reklamera boende, arrangemang eller annan lokal service på resmålet
Är det något du inte är nöjd med på resmålet är det viktigt att du påtalar det direkt så att ansvarig leverantör får en chans att åtgärda det. De flesta problem går att lösa på plats.
Börja därför alltid med att kontakta vår samarbetspartner på resmålet eller oss, och berätta vad du är missnöjd med. Kontaktuppgifter finns på din voucher. Om din reklamation inte kan hanteras på plats måste du kontakta oss på Kenzan Tours direkt.
Om du har ersättningsanspråk kan du alltid reklamera resan skriftligt till oss när du har kommit hem. Din reklamation ska vara oss tillhanda senast två månader efter hemkomsten. Maila till [email protected] eller skicka din reklamation till Kenzan Tours, Skeppsbron 34, 111 30 Stockholm.
Reklamera flyg
Gäller din reklamation enbart ersättning för försenat flyg, skadat eller försvunnet bagage eller andra ärenden som rör flygresan rekommenderar vi att du kontaktar flygbolaget direkt. Ditt ärende hanteras snabbare och smidigare när vi inte är mellanhand mellan dig och flygbolaget. Vill du hellre reklamera via oss hjälper vi självklart till med det (gäller endast vid köp av paketresa).
Sjukdom, skada eller stöld
Gäller din reklamation sjukdom, skada eller stöld ska du kontakta ditt försäkringsbolag. Har du tecknat en reseförsäkring med Europeiska ERV är det dit du ska vända dig.